Els cellers catalans reforcen la presència a Instagram mentre TikTok comença a guanyar terreny

02 ENODATAInstagram és la xarxa social més utilitzada pels cellers catalans, i TikTok busca el seu “espai” per arribar a nous públics. Així ho constata l’estudi ‘ENODATA 2025: El vi català a les xarxes socials’, elaborat per ENOTURISTA amb el suport de l’INCAVI, presentat aquest dilluns al Palau Robert de Barcelona. La gestió de les xarxes socials, però, continua sent un repte per a molts productors, que sovint no disposen de personal especialitzat. De fet, només un 39% dels cellers té treballadors formats en xarxes socials, mentre que un 38% delega la tasca als mateixos propietaris. “Els cellers estan a les xarxes per comunicar com de bé fan les coses i fer marca, i no per fer més vendes”, ha afirmat David Jobé, d’ENOTURISTA.
Font: Eix Diari

La UE deixa fora de la guerra aranzelària amb els EUA el bourbon i el vi

01 Ursula von der Leyen Els nous aranzels que el president dels Estats Units, Donald Trump ha imposat a la Unió Europea tenen la seva primera represàlia per part de Brussel·les, però el bourbon i el vi han quedat fora. En concret, l’entitat europea activarà a partir del 15 d’abril aranzels del 25% a tots els productes importats del mercat estatunidenc. Ara bé, la principal preocupació dels francesos era rebre encara més aranzels en els vins europeus si no es feia una excepció amb el bourbon i el vi, cosa que ha acabat provocant que ambdós productes quedin fora d’aquestes noves mesures. (Foto: La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen / ACN)
Font: Vadevi

El sector del vino, preocupado por el “duro golpe” de los aranceles de Trump

01 copa viPor su parte, Eugeni Llos, el presidente de la patronal del vino catalán Associació Vinícola Catalana, señala que “para las bodegas catalanas EE.UU.es un mercado importante”. De hecho, es el principal mercado para las exportaciones catalanas y aglutina un 12,74% de la cuota de mercado total con un impacto económico de 78,8 millones de euros. Ello lleva a Eugeni Llos a afirmar que los nuevos aranceles de Trump suponen “un duro golpe”, y apunta que la opción es buscar nuevos mercados, como México o Canadá, donde los vinos estadounidenses “perderán competitividad”.
Font: La Vanguardia

© AVC 2013 |   934539613   |   C/ Johann Sebastian Bach 28, baixos  08021  Barcelona   | Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. | Avís Legal | Política de Galetes
Un web de TERRABIT